Goedemorgen vanuit Paramaribo! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bibi Cijvat - WaarBenJij.nu Goedemorgen vanuit Paramaribo! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bibi Cijvat - WaarBenJij.nu

Goedemorgen vanuit Paramaribo!

Door: Bibi

Blijf op de hoogte en volg Bibi

05 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Goedemorgen vanuit het nu wat regenachtige, maar alsnog behoorlijk warme Paramaribo! Op dit moment is het hier 25 graden en ik zit lekker in de binnentuin van mijn studentencomplex een verhaaltje te typen haha!

Gistermorgen vertrok ik samen met papa, mama en Sjoerd richting Schiphol. Na het afgeven van mijn bagage hebben we nog wat gedronken en ben ik rond 10:00 uur door de Douane gegaan. Na ongeveer drie kwartier vertraging, vertrok het vliegtuig richting Suriname en begon mijn avontuur!! Het vliegtuig zat helemaal vol met Surinamers en studenten, waarmee je tijdens de vlucht natuurlijk gezellig kan kletsen over wat je allemaal gaat doen in Suriname! Jammer genoeg was dit niet voor mij weggelegd. Mijn linker buurman kwam uit Servië en sprak geen woord Engels en mijn rechter buurman was een zakenman die het maar al te leuk vond om mij in detail te vertellen wat hij allemaal wel niet voor “geweldigs” had gedaan en waarom hij zo succesvol was in de zakenwereld, bla, bla bla!!! Ik ben maar gewoon wat films gaan kijken en eigenlijk waren die 9 uur in het vliegtuig zo voorbij! Rond 17:30 uur lokale tijd, kwamen we aan op het vliegveld Zanderij, waar we meteen in een lange rij moesten gaan staan voor de controle van de visums en de paspoorten. In totaal duurde dit ongeveer 2,5 uur, maarjaaaaa NO SPAAAANG, ik ben in Suriname en daar gaan we ons zeker niet haasten, haha!

Mijn eerste cultuurshock was al snel aanwezig toen de taxichauffeur in volle vaart, LINKSOM een rotonde nam en natuurlijk aan de linker kant van de weg bleef rijden! Sowieso is het verkeer hier in Suriname heel anders dan in Nederland, iedereen rijdt zo hard als hij zelf wil en gaat niet zomaar aan de kant voor brommers en fietsers! Dat wordt nog even wennen dus als ik met mijn fietsje naar mijn stage moet! Nadat de taxichauffeur mij bij mijn studentencomplex had afgezet werd ik verwelkomt door de huisbaas, die mij mijn kamer liet zien! Morgen zou hij even terugkomen, om mij officieel in te checken want hij was leesbril vergeten, haha! Nadat ik nog even wat heb kennis gemaakt met mijn huisgenootjes ben ik gaan douchen, heb ik mijn klamboe opgehangen en ben ik gaan slapen!

Tot het volgende reisverslag!

Liefs,

Bibi