Weekendje Domburg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bibi Cijvat - WaarBenJij.nu Weekendje Domburg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bibi Cijvat - WaarBenJij.nu

Weekendje Domburg

Door: Bibi

Blijf op de hoogte en volg Bibi

01 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Afgelopen weekend ben ik samen met nog 5 andere meiden een weekendje naar Domburg geweest. Domburg is een klein dorpje in het district Wanica en ligt zo’n 21 km van Paramaribo vandaan. Onze fietstocht startte rond 9:00 uur bij ons studentenhuis en rond een uur of 11:30 uur kwamen we aan in Domburg waar we een guesthouse geboekt hadden gemaand “Little Paradise”! Het guesthouse “Little Paradise” was letterlijk een klein paradijsje. Dit kwam mede door het heerlijke terras met uitzicht op een prachtige tuin en de gastvrijheid van Erik en Nita (de gastheer en gastvrouw van het guesthouse “Little Paradise”)! Maar, het Guesthouse was vooral een klein paradijsje door de WARME douche, die in ons studentenhuis helaas niet aanwezig is! Nadat we onze spullen bij het guesthouse hebben achtergelaten was het tijd voor een goede lunch bij een Javaan een paar straten verder! Een portie nasi, loempia’s en baka bana’s, heerlijk! Na onze lunch zijn we verder gefietst naar White Beach. Dit is een aangelegd strand aan de Surinamerivier waar we de rest van de middag hebben gezwommen, gevolleybald en in de zon hebben gelegen! Rond een uur of 17:30 uur zijn we weer teruggefietst naar het guesthouse en hebben we onderweg wat boodschappen gedaan bij de Chinese supermarkt! Die avond hebben we, na onze WARME douche, lekker op ons terras gegeten en nog wat gedronken, met op de achtergrond het geluid van krekels, vogels en andere dieren. Genieten!!

Zondag morgen werden we rond 7:30 uur wakker gemaakt door de kalkoen en de haan die naast ons raam stonden te schreeuwen.. Erg gezellig! Na een ontbijtje met warme broodjes, sinaasappelsap en gebakken ei zijn we weer op onze fiets gestapt richting de waterkant van Domburg. Hier was een kleine Javaanse markt, waar we verschillende Javaanse hapjes hebben uitgeprobeerd! Rond 12:00 uur heeft Erik ons gebracht naar Parabello, waar sinds een jaar de grootste Zip line (kabelbaan) van Suriname te vinden is. Super gaaf om te doen! Na ons Zip line avontuur zijn we weer teruggegaan naar het guesthouse waar we nog een rondleiding hebben gekregen door de tuin van Erik en Nita. De Tuin stond helemaal vol met verschillende bloemen, kruiden, bamboe en nog veel meer! Na de rondleiding zijn we weer terug gefietst naar de drukke stad Paramaribo!

Tot het volgende verslag!

Liefs,

Bibi

• 01 Maart 2016 - 15:25

Sandra:

Hey Bibi

Wat een leuke reisverslagen! Je geniet er lekker van! Mooi!
    Hoe gaat het met je opdracht? Heb je goeie respons gekregen op je actie voor de zwemles?
    Groetjes xx

• 01 Maart 2016 - 20:46

Bibi:

Heyy Sandra!! Ja het genieten gaat hier goed!! Ik heb al veel opgehaald hoor voor de zwemlessen, ik zal binnenkort het totaal bedrag online zetten!!

Xx

• 03 Maart 2016 - 19:20

Ome Tonny:

Zo kom je nog eens ergens.
    Toch wel afzien, fietsen in die hitte......