Plantage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bibi Cijvat - WaarBenJij.nu Plantage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bibi Cijvat - WaarBenJij.nu

Plantage

Door: Bibi

Blijf op de hoogte en volg Bibi

22 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Nafun alamala! fawaka? Jaja, deze bakra kent al een paar woordjes Sranantongo, haha!

Afgelopen vrijdag ben ik samen met 3 huisgenootjes naar de oude plantage “Peperpot” geweest. Volgens vele boekjes en websites een echte aanrader! Nadat we vanaf de waterkant te Paramaribo met een bootje naar het district Commewijne zijn gevaren, moesten we nog zo’n 9 km fietsen voordat we bij een klein hutje aankwamen waar we de tickets konden kopen voor zowel het natuurpad als de plantage zelf! Bij aankomst bleek eigenlijk meteen dat we toch wel de enige waren die vandaag een bezoekje brachten aan de Plantage, maar dat kwam eigenlijk wel goed uit want hoe minder mensen het natuurpad bezoeken, hoe stiller het is en hoe meer kans je hebt om verschillende dieren te spotten! Na ongeveer 3 stappen in het natuurpark gezet te hebben werden we meteen verrast door een varaan die net voor onze voeten de bosjes in schoot! Toch wel even schrikken, haha! Naast de varaan hebben we heel veel hagedissen, mooie vogels, vlinders en als hoogtepunt een gehele apen familie kunnen spotten! De foto’s volgen nog hoor ;-)!! Naast het natuurpad zou er, volgens de site van de plantage, een mogelijkheid zijn om ergens wat te eten en te kanoën, maar toen we op de plantage kwamen was daar niet meer te zien dan wat oude huizen… Dan maar weer terug richting Paramaribo, waar we bij thuiskomst meteen een duik in het zwembad hebben genomen, want wat hadden we het warm!!! Die avond hebben we met een groot deel van het studentenhuis een pannenkoekenavond gehouden en zijn we daarna nog naar een huisfeestje geweest in een studentenhuis een paar straten verder op! Helaas moest ik de volgende ochtend om 7:00 uur stage lopen, dus een avondje stappen zat er niet in…

Zaterdagmiddag ben ik na mijn stage meteen doorgegaan naar Braamspunt om ei leggende schilpadden te gaan spotten. Samen met 8 huisgenootjes zijn we vanaf Leonsberg met de boot richting het strand van Braamspunt gegaan, waar we in een soort strandtent hebben gewacht tot het donker werd. In totaal zijn we (samen met een zwerm muggen, die ons maar al te leuk vonden) vanaf 9:00 uur tot 00:30 uur opzoek geweest naar schildpadden, jammer genoeg zonder resultaat!! Uiteindelijk lag ik om 3:00 uur eindelijk in mijn bed en ging helaas om 6:00 uur de wekker weer omdat ik naar stage moest, beetje jammer haha!

Die zondag morgen ben ik samen met de kinderen van mijn stage naar een kerkdienst geweest. Erg leuk om dat een keer mee te maken! De dienst duurde 1,5 uur en bestond vooral uit het zingen van liedjes. De tekst werd via een beamer op de muur geprojecteerd, dus ik kon lekker meezingen, haha! Vooraf aan de dienst groette iedereen elkaar met een handdruk en wanneer de dienst afgelopen was wenste iedereen elkaar een gezegende week toe! Dat zal dus wel goed komen denk ik ;-)!

Volgend weekend ga ik samen met een paar huisgenootjes op de fiets naar Domburg, jaja Domburg!! Als het even meezit, gaan we daar overnachten in Guesthouse Little Paradise en kunnen we langs White Beach en een grote Zip line! Meer daarover in mijn volgende verslag!

Liefs,

Bibi

  • 22 Februari 2016 - 19:35

    Anja:

    Mooi verslag, een kerkdienst nou een hele fijne week ! Komt helemaal goed daar

  • 23 Februari 2016 - 10:39

    Ome Tonny:

    Das genietuh in Suriname.
    En dan ook nog een kerkdienst van 1,5 uur mee mogen maken......dat smaakt naar meer denk ik.

  • 24 Februari 2016 - 20:25

    Oma:

    Leuk dat je zoveel doet zeg, het is wel eens goed de kerk. De groep is ook wel prima.

  • 25 Februari 2016 - 20:47

    Joke:

    Wat leuk dat je zoveel onderneemt daar in Suriname en heel leuk om te lezen. Tussendoor ook nog stage lopen, je hebt het er maar druk mee. Geniet er nog maar lekker van.

  • 27 Februari 2016 - 13:03

    Ella:

    Hoi Bibi,
    Geweldig wat je allemaal meemaakt
    daar.
    Ik geniet van je mooie verhalen.
    En wat een top idee:
    Geld inzamelen voor zwemlessen
    mijn steun heb je.
    Ik ben heel benieuwd naar je volgend
    avontuur.
    Groet, Ella

  • 29 Februari 2016 - 20:29

    Petra:

    Hoi Bibi,
    leuk om je verslagen te lezen! Veel succes met de stage
    Groet,
    Petra

  • 18 Maart 2016 - 08:42

    Ome Daaf En Tante Willy:

    Lieve Bibi,

    Wat heb je al veel gezien en beleefd hè!
    We genieten van jou van jou schrijfkunst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bibi

Voor mijn minor vanuit de opleiding Verpleegkunde ga ik 3 maanden stagelopen binnen het Parelhuis in Paramaribo. Het Parelhuis is een weeshuis voor Hiv- geïnfecteerde kinderen.

Actief sinds 21 Jan. 2016
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 9587

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Mei 2016

Paramaribo

Landen bezocht: